spot_img
spot_imgspot_img

إصدارات المجلة

العدد 49

آخر المقالات

هاني الترك Oam- لوحة جون إبراهيم

مجلة عرب أستراليا ـ بقلم الكاتب هاني الترك Oam لوحة...

أ.د.عماد شبلاق ـ المعادلة الغلط.. ومش غلط نفهم ونتعلم ونستوعب!

مجلة عرب أستراليا- بقلم أ.د.عماد وليد شبلاق- رئيس الجمعية...

هاني الترك Oam ـ الحرب العالمية الثالثة

مجلة عرب أستراليا- بقلم هاني الترك Oam  طالعتنا الأخبار خلال...

إستونيا تحتفي بالابتكار والشراكات خلال جيتكس العالمي 2023

مجلة عرب أستراليا سيدني

إستونيا تحتفي بالابتكار والشراكات خلال جيتكس العالمي 2023

دبي 24 أكتوبر: أسدلت إستونيا، الدولة الأوروبية الرائدة في مجال التقنية، الستار على مشاركتها في معرض جيتكس العالمي 2023، تاركةً بصمة ستدوم طويلاً على صعيد التزامها الراسخ بدفع حدود الابتكار التكنولوجي في المنطقة عبر إتاحة الفرصة أمام 12 شركة إستونية مبتكرة لاستكشاف فرص تعاون إقليمية وعالمية تحت مظلة جناحها في هذا المعرض الذي يشكّل منصة دولية للتميّز في عالم التكنولوجيا وتقنية المعلومات.

وخلال مشاركتها في المعرض، قدمت إستونيا إطلالة لزوارها على أبرز الإنجازات الرقمية للدولة من خلال استعراض أحدث ابتكارات الشركات الاثنتي عشرة المشاركة التي تغطي تخصصاتها طيفاً واسعاً في مجال خدمات الدفاع السيبراني وحلول التنقل الذكي، فضلاً عن مشاركة معارف مجموعة من خبرائها العالميين في الاتصالات، وتقنية التدفق الميوني Muon Flux المصممة لتعزيز ممارسات السلامة والبناء في صناعات عدّة.

وتميّز حضور إستونيا في معرض جيتكس العالمي 2023 بمشاركة وزيرة التعليم والبحوث الإستونية، السيدة ” كريستينا كالاس” التي قدمت جلسة بعنوان “التعليم المدعوم بتقنيات الذكاء الاصطناعي: تصميم منظومة تعليم تحاكي المستقبل”. وتطرقت هذه الجلسة إلى سبُل ضمان الوصول الرقمي الآمن والمستدام وبأسعار معقولة بحلول عام 2030، كما ناقشت العوائق التي تحول دون اعتماد تقنيات الذكاء الاصطناعي في التعليم، مسلّطةً الضوء على الخطوات التي يمكن للحكومات اتخاذها لضمان نجاح عملية التكامل بينهما. علاوة على ذلك، استكشفت الجلسة استراتيجيات تسريع الخطط التعليمية من أجل إعداد الطلاب لوظائف المستقبل.

كما شهدت السيدة كريستينا كالاس توقيع مذكرة تفاهم ثلاثية ضمّت شركة نورتال، والإمارات سايبر رينج، وجامعة هاريسبرج تهدف إلى تعزيز التقدم في مجالات التعليم والتكنولوجيا.

إضافة إلى ذلك، خلال الأسبوع الذي انعقد فيه معرض جيتكس، عقد مجلس الأعمال الإماراتي الإستوني اجتماعه نصف السنوي؛ لتوطيد العلاقات بين البلدين، وتعزيز المشاريع المشتركة. واجتمعت الوزيرة الإستونية مع وزير الذكاء الاصطناعي الإماراتي، حيث ناقشا علاقات التعاون المستقبلي، وآفاق تطوير مبادرات مشتركة لتعزيز التعليم المعتمد على الذكاء الاصطناعي في كلا البلدين.

وفي اجتماع مهم آخر، بحثت السيدة كريستينا كالاس مع المؤسس والرئيس التنفيذي لمتحف المستقبل آفاق تسريع الأعمال، والاستفادة من تكنولوجيا التعليم وقطاع الشركات الناشئة في إستونيا لدفع عجلة الابتكار والتقدم.

كما كشفت Auve Tech، الشركة الطليعية في مجال المركبات ذاتية القيادة على مستوى إستونيا، عن الجيل الجديد من مركباتها ذاتية القيادة “MiCa” لأول مرة في المنطقة خلال معرض جيتكس العالمي 2023. وتُمثّل” MiCa” طفرةً إبداعية في هذا النوع من المركبات، وتتميّز بأجهزة استشعار متقدمة وحلول برمجية تدفع حدود القيادة الذاتية إلى آفاق جديدة. وإذ تم اختبارها بنجاح على الطرق في اليابان، فمن المتوقع أن تشكل “MiCa” علامة فارقة عالمياً في مجال النقل ذاتي القيادة.

كما تم إنشاء تحالف بين شركة Robotics 5.0 والرئيس التنفيذي لمجمع الشارقة للبحوث والتكنولوجيا والابتكار وشركة Autodesk Gulf، بهدف قيادة مشاريع تصنيع الروبوتات التعليمية والتجارية في المنطقة. وحول هذا التطور المهم، أعربت Robotics 5.0 عن تفاؤلها بمستقبل واعد لهذا التحالف، مشيرةً إلى أن أجهزتها المتطورة قد وجدت الآن موطنًا جديدًا لها في مجمع الشارقة للبحوث والتكنولوجيا والابتكار.

وتُنبئ مشاركة إستونيا في معرض جيتكس العالمي للتقنية 2023 بمستقبل رقمي مدعوم بالابتكار والشراكات في المنطقة، إذ حقق المعرض نجاحًا لافتاً في استقطاب أكثر من 150 عميلًا محتملاً مؤهلاً، و10 مستثمرين بارزين، و20 موزعًا وشريكًا تجاريًا محتملاً على أدنى تقدير.

رابط مختصر-https://arabsaustralia.com/?p=31449

Estonia Shines at GITEX Global 2023: Celebrating Innovation and Partnership

Dubai, 24 October 2023 – Estonia, renowned for its digital pioneering spirit, has made an indelible impression at GITEX Global 2023, firmly showcasing its commitment to pushing the boundaries of technology. With 12 leading Estonian tech companies actively seeking collaborative opportunities, GITEX Global 2023 has unquestionably become a focal point for visionary technological excellence.

At GITEX Global 2023, Estonia’s roster of 12 tech companies presented cutting-edge innovations, offering visitors a glimpse into the nation’s celebrated digital accomplishments. These companies cover a wide spectrum, including cyber defense services, smart mobility solutions, global connectivity experts, and pioneers of Muon Flux technology, designed to enhance safety and construction practices across various industries.

Estonia’s remarkable presence at GITEX Global 2023 was further elevated by the participation of the Estonian Minister of Education and Research, Mrs. Kristina Kallas. Mrs. Kallas graced the event with her presence and delivered an insightful session titled ‘AI Powered Education: Designing a Future-Ready Learning Ecosystem.’ Her presentation delved into pathways for ensuring secure, sustainable, and affordable digital access by 2030. She discussed the barriers to AI adoption in education and highlighted the steps that governments can take to ensure its successful integration. Furthermore, she explored strategies to accelerate educational plans, equipping students for the future of work.

Mrs. Kristina Kallas also witnessed the signing of a tripartite Memorandum of Understanding (MoU) involving Nortal, Emirates Cyber Range, and Harrisburg University. This strategic partnership holds promise for advancements in the fields of education and technology.

Additionally, during the same week as GITEX, the UAE-Estonia Business Council had their biannual meeting, fortifying the ties between the two nations and promoting collaborative ventures.

The Minister engaged in a meeting with the UAE AI Minister, discussing future cooperation and the potential for joint initiatives to advance AI-powered education in both countries.

In another significant meeting, Mrs. Kristina Kallas held discussions with the Founder/CEO of the Future Museum. Their conversation revolved around exploring opportunities for business acceleration, utilizing Estonia’s EdTech and startup sector to drive innovation and progress.

Auve Tech, a pioneering leader in autonomous vehicles, unveiled MiCa, its next-generation self-driving vehicle, for the first time in the region at GITEX Global 2023. MiCa represents a groundbreaking reimagining of autonomous vehicles, equipped with advanced sensors and software solutions that push the boundaries of autonomous driving to new heights. Achieving road readiness in Japan, MiCa marks a significant milestone in global autonomous transport. A B2B alliance has been forged between Robotics 5.0 and SRTI CEO, alongside Autodesk GCC, with the aim of spearheading educational and commercial robotic manufacturing projects in the region. In reflection of this significant development, Robotics 5.0 has expressed its positive outlook, highlighting how its cutting-edge machines have now found a new home at SRTIP.

Estonia’s presence at GITEX Global 2023 provided a glimpse into a digital future powered by innovation and collaboration. The show was a resounding success, with more than 150 qualified leads, at least 10 prominent investors, and 20 potential distributors and commercial partners in the area.

ذات صلة

spot_img